Jdi na obsah Jdi na menu
 


2011 Avalanche 1.0

avalanche_1_0.png Přišel čas připravit se na zimu. Protože se mi nechce vystavovat karbonového Marathona nepřízni zimního počasí, poohlédl jsem se po zimáku s příznivým poměrem cena/výkon. Volba padla na GT Avalanche 1.0 Disc 2011, který doufám plně nahradí svého ukradeného předchůdce z roku 2005, se kterým má mnoho společných znaků a který se v minulosti plně osvědčil.

Když začátkem roku 2019 dosloužil rám kola GT Marathon Carbon Expert koupil jsem předváděcí model GT Helion Carbon Expert s osazením převážně Shimano SLX 2 x 10. Nastalo velké přehazování komponent.

Avalanche teď vypadá následovně:
Rám: GT Triple Triangle design, Alu 6061 zeslabovaný
Vidlice: Rock Shox Tora 302, zdvih 120 mm, lockout
Řazení: Shimano SLX, SL-M670, Rapid Fire, 2 x 10
Kliky: Shimano XT, FC-M785 - 38 x 24
Středové složení: Shimano Deore, SM-BB52
Kazeta: Shimano CS-HG81-10, 10-Speed, 11-36
Přesmykač: Shimano XT FD-M786, objímka, 2x10
Přehazovačka: Shimano XT RD-M786 SHADOW PLUS
Řetěz: KMC X10
Kazeta: Shimano CS-HG81-10, 10-Speed, 11-36
Ráfky: Alex TD24
Brzdy: Shimano SLX, BR-M675 Hydraulic, w/ Metallic Pad and RT-68 180/160 mm Centerlock Rotor
Brzdové páky: Shimano SLX, BL-M675
Kola: Shimano XT WH-M785 Disc Centerlock
Pláště: Schwalbe RACING RALPH 2,25"
Pedály: Shimano XT PD-M8000
Představec: ITM Alcor 80 White, 80 mm/31,8 mm
Řídítka: ITM Spectra Carbon, 635 mm/31,8 mm
Gripy: SRAM DH Locking gripy, silikonové, dvojitá objímka
Sedlo: Feifan MTB carbon fiber Black/Red
Sedlovka: ITM Oxon
                                

Už při cestě od Štěrby domů jsem zjistil, že mám dost problém jezdit bez nášlapných pedálů, takže Crank Brothers Candy nahradily původní platformy. Dalším poznatkem bylo, že jsem si rozmazlil zadek na fulu a obyčejné kostky na náplavce pěkně "kopou" (víte kam). A do třetice, pláště Maxxis MOBSTER 26x2.1 jsou dost lepidla, ale na sněhu to bude snad spíš dobře.

Teď, když už mám na tomhle kole najeto pár set kiláků, je mi už jasné, že to žádná závodní mašina není. Akcelerace nic moc, do kopce to také nejede, trochu živější je to jen z kopce a s větrem v zádech. Ale v této cenové relaci se asi nedá čekat žádný zázrak a vlastně co od toho čekám; chci jezdit v zimě, kdy je brzy tma, je bláto, mokro nebo sníh. Cílem je i v tomto období si udržet kondici a tak vynaložené větší úsilí je de facto přínosem. Stejně se ale těším na jaro až zase přesedlám na fula.

Zimní vyjížďka

Přešlo léto i podzim a začala další zima. Marathona jsem rozebral, vyčistil, promazal a zavěsil na hák ke stropu, kde přes léto čeká Avalanche. Abych vyhověl svému rozmazlenému pozadí, vyměnil jsem původní hliníkovou sedlovku za karbonovou od Pellsů. To se mi ale moc nevyplatilo, měla už něco za sebou. Při druhé jízdě mi v Řeži praskl šroub zámku sedlovky. Nezbylo, než sedlo uchytit na řídítka a těch dvacet kilometrů domů jet bez sedla. Naštěstí náhradní šroub jsem doma našel a když už jsem se do toho pustil, tak jsem rovnou vyměnil původní sedlo WTB Pure-Sport za fi'zi:k Gobi XM, sice už trochu odřené, ale pohodlnější.

Neutekl ani měsíc a tentokrát praskl zámek sedlovky (za studena kovaný hliník) a karbonová sedlovka šla do šrotu.