2011 Avalanche 1.0

avalanche_1_0.png Přišel čas připravit se na zimu. Protože se mi nechce vystavovat karbonového Marathona nepřízni zimního počasí, poohlédl jsem se po zimáku s příznivým poměrem cena/výkon. Volba padla na GT Avalanche 1.0 Disc 2011, který doufám plně nahradí svého ukradeného předchůdce z roku 2005, se kterým má mnoho společných znaků a který se v minulosti plně osvědčil.

Osazení sice není nijak oslnivé, ale svůj účel splní:

Rám: GT Triple Triangle design, Alu 6061 zeslabovaný
Vidlice: Rock Shox Tora 302, zdvih 120 mm, lockout
Kliky: Shimano FC-M442, 44/32/22 zubů
Pedály: GT Slim Line platformy
Přesmykač: Shimano Alivio
Přehazovačka: Shimano SLX
Řazení: Shimano Deore, 9 rychlostí
Kazeta: Shimano CS-HG-30, 11-34 zubů
Ráfky: Alex TD24
Pláště: Maxxis MOBSTER 26x2.1"
Náboje: Alloy disc QR
Brzdy: Shimano M445, 180/160 mm kotouč
Brzdové páky: Shimano BL-M445
Řídítka: GT All Terra, 685 mm/31,8 mm
Představec: GT All Terra, 31,8 mm
Hlavové složení: FSA NO.11N 1 1/8" THREADLESS ZeroStack
Sedlo: WTB Pure-Sport
Sedlovka: GT All Terra

Už při cestě od Štěrby domů jsem zjistil, že mám dost problém jezdit bez nášlapných pedálů, takže Crank Brothers Candy nahradily původní platformy. Dalším poznatkem bylo, že jsem si rozmazlil zadek na fulu a obyčejné kostky na náplavce pěkně "kopou" (víte kam). A do třetice, pláště Maxxis MOBSTER 26x2.1 jsou dost lepidla, ale na sněhu to bude snad spíš dobře.

Teď, když už mám na tomhle kole najeto pár set kiláků, je mi už jasné, že to žádná závodní mašina není. Akcelerace nic moc, do kopce to také nejede, trochu živější je to jen z kopce a s větrem v zádech. Ale v této cenové relaci se asi nedá čekat žádný zázrak a vlastně co od toho čekám; chci jezdit v zimě, kdy je brzy tma, je bláto, mokro nebo sníh. Cílem je i v tomto období si udržet kondici a tak vynaložené větší úsilí je de facto přínosem. Stejně se ale těším na jaro až zase přesedlám na fula.


Zimní vyjížďka

Přešlo léto i podzim a začala další zima. Marathona jsem rozebral, vyčistil, promazal a zavěsil na hák ke stropu, kde přes léto čeká Avalanche. Abych vyhověl svému rozmazlenému pozadí, vyměnil jsem původní hliníkovou sedlovku za karbonovou od Pellsů. To se mi ale moc nevyplatilo, měla už něco za sebou. Při druhé jízdě mi v Řeži praskl šroub zámku sedlovky. Nezbylo, než sedlo uchytit na řídítka a těch dvacet kilometrů domů jet bez sedla. Naštěstí náhradní šroub jsem doma našel a když už jsem se do toho pustil, tak jsem rovnou vyměnil původní sedlo WTB Pure-Sport za fi'zi:k Gobi XM, sice už trochu odřené, ale pohodlnější.

Neutekl ani měsíc a tentokrát praskl zámek sedlovky (za studena kovaný hliník) a karbonová sedlovka šla do šrotu.